Festes dissabte, 1 de Març de 2025

Festa de la Caldera 2025


Autor: somsegarra
cartell Festa de la Caldera 2025
cartell Festa de la Caldera 2025 Foto: Montmaneu

Els dies 1 i 2 de març Montmaneu celebra una nova edició de la popular Festa de la Caldera. Una festa que s’organitza des de temps immemorials, malgrat sembla estar documentada des del segle XIV. El repartiment de la caldera , una mena d’escudella, tradicionalment es realitzava el dimarts de carnaval, malgrat en l’actualitat té lloc el diumenge de Carnestoltes.

Dissabte 1de març
A les 6 de la tarda, Carnestoltes de Montmaneu.

Diumenge 2 de març
En el decurs de tot el matí, encesa del foc de les calderes i elaboració en directe de l'escudella a càrrec el mestre calderer Sr. Josep Parera i dels calderers de Montmaneu, mercat de pagès i jocs infantils.

A partir de les 9h, Vine a fer-te l'esmorzar (3€).

A les 11h, Actuació dels Moixiganguers d'Igualada i dels Castellers de Caldes de Montbui.

A les 12 del migdia, Missa Solemne a l'església de Santa Maria. A la sortida es beneiran les calderes.

A 2/4 de 2 del migdia, nomenament de la Calderera d'Honor Ada Parellada.

A les 2 del migdia, repartiment gratuït de l'escudella. Es recomana portar estris per recollir l'escudella. Per qui es vulgui quedar a dinar hi haurà un Menú especial de Caldera al cafè del poble

A les 6 de la tarda, a la sala de Montmaneu, espectacle 'Locus Operandi' a càrrec de Toni Albà (15€).



Etiquetes: carnestoltes festa caldera montmaneu

Ho vols compartir?

  • bluesaky