758.000 euros d’ajut Leader per a 19 projectes empresarials de la Segarra, Solsonès i Anoia
Autor: somsegarra
El Consorci per la Desenvolupament de la Catalunya Central ha aprovat les propostes de subvenció corresponents a 19 projectes empresarials dels 59 presentats en la convocatòria 2013, dins el programa LEADER 2007-2013

En la sessió de la Junta executiva del Consorci per la Desenvolupament de la Catalunya Central, celebrada el dia 3 de juny a la seu de l’Ajuntament de Riner (Solsonès) s’han aprovat les propostes de subvenció corresponents a 19 projectes empresarials dels 59 presentats en la convocatòria 2013, dins el programa LEADER 2007-2013.
La inversió privada generada per aquests projectes aprovats és troba al voltant d’uns 2.800.000 euros, i el Consorci ha proposat a la Direcció General de Desenvolupament Rural del Departament d’Agricultura, Pesca, Alimentació i Medi Natural la resolució de subvencions per import 758.485,93 euros, ajuts que van finançats al 45% per la Generalitat de Catalunya i el 55% pel fons europeu FEADER.
Pel que fa als expedients aprovats, i referits a l’àmbit territorial del Consorci, són diversos i corresponen a 2 mesures que es gestionen, concretament, 10 expedients de la mesura de creació i desenvolupament de microempreses i 9 expedients de la mesura de foment d’activitats turístiques. Pel que fa a les comarques 8 expedients pertanyen a la Segarra, 9 al Solsonès i 2 a l’Anoia.
Pel que fa a la mesura de creació i desenvolupament de microempreses, s’han aprovat expedients de creació d’establiments de serveis a la població com un centre d’ensenyament esportiu, una productora audiovisual, serveis de salut, de música entre d’altres.
Pel que fa a la mesura de foment de les activitats turístiques, s’han aprovat expedients de creació de restaurants i establiments de turisme rural, l’ampliació d’un hotel, la creació d’un centre d’exhibició d’aus rapinyaries i la millora d’instal·lacions existents d’un alberg, entre d’altres.
És previst que durant l’estiu es publiqui una segona convocatòria d’ajuts corresponent a l’anualitat 2013, per completar la dotació pressupostària total del Consorci.
Etiquetes: subvencions programa leader catalunya central
dijous, 24 de Abril de 2025
Noticies + Llegides
darrer mes
100.000 euros per a la restauració del Colomar de Gospí
Festa Major d’Hivern de Cervera 2025
El Pessebre Vivent de Sant Guim s’adjudica el 14è Premi Sikarra
15è Festival de Pasqua de Cervera 2025
El Mercadal de Torà 2025
Àlbums destacats

Marxa dels Castells de la Segarra (405)

Les Peixeres (66)

Les Cabanes del tros (301)

Els colors de la Segarra: la primavera (583)

Terra de castells (222)

Patrimoni religiós (196)

Instagram #somsegarra (0)